سوال و جواب خواندنی یک روحانی با احمدی نژاد در خصوص جایگاه ولایت فقیه

روز گذشته نشست تخصصی راهکارهای وحدت و همگرایی جهان اسلام با حاشیه هایی همراه بود که در این همایش یکی از مدعوین در حین سخنرانی رئیس جمهور با اعتراض به مشخص نبودن جایگاه ولایت فقیه در سخنان دکتر احمدی نژاد برای دقایقی ادامه سخنرانی ایشان را با مشکلاتی مواجه نمود که پاسخ رئیس جمهور درباره سخنان حجت الاسلام اختری(روحانی سوال کننده) قابل توجه می باشد.

به گزارش پایگاه 598، روز گذشته نشست تخصصی راهکارهای وحدت و همگرایی جهان اسلام در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی با حضور اساتید و فضلای حوزه های علمیه و همچنین تعدادی از علمای دانشگاه جامعه الازهر مصر برگزار گردید.

محمود احمدی نژاد در این همایش به عنوان سخنران ویژه این نشست به تبیین جایگاه ضرورت وحدت در بین مسلمانان و نقش منجی بشریت در ایجاد اتحاد بین مسلمانان و مردم جهان پرداخت.



در این برنامه که با حاشیه هایی همراه بود یکی از مدعوین در حین سخنرانی رئیس جمهور با اعتراض به مشخص نبودن جایگاه ولایت فقیه در سخنان دکتر احمدی نژاد برای دقایقی ادامه سخنرانی ایشان را با مشکلاتی مواجه نمود که پاسخ رئیس جمهور درباره سخنان حجت الاسلام اختری(روحانی سوال کننده) قابل توجه می باشد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال حجت‌الاسلام اختری نماینده سابق مجلس که در این مراسم حضور داشت، در ارتباط با بحث ولایت فقیه و این‌که جایگاه ولایت فقیه در مباحث مطروحه از سوی احمدی‌نژاد کجاست، گفت: ما تلاش می‌کنیم که امامت را در سطح جهان مطرح کنیم و ذیل امامت،‌ ولایت فقیه است.

وی با بیان این‌که ما با جهان صحبت می‌کنیم و از موضع جمهوری اسلامی ایران این مباحث را مطرح می‌کنیم و در واقع جمهوری اسلامی ایران برای مطرح کردن این بحث‌ها در سطح جهان مطرح شد، گفت: این مقدمه‌هایی که عرض کردم، به بحث ولایت است و حبل الله چیزی جز ولایت نیست.

رییس جمهور تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که این اندیشه را جهانی کنیم و دنیا باید با ادبیات انقلاب اسلامی و با مفهوم عدالت و امامت آشنا شود.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که آقای اختری برای ما عزیز هستند و ما دستشان را می‌بوسیم، گفت: ما داریم همان حرفی که شما می‌گویید می‌گوییم. ما داریم بحث ولایت را اثبات می‌کنیم و در ادامه آن بحث ولایت فقیه را مطرح می‌کنیم.