-بی تفاوتی اجتماعی یعنی چه؟ 

-یعنی فرقی برام نداره دور و ورم چه کار می کنن.

فقط خودم مهم هستم- به من چه؟

 

بی تفاوتی اجتماعی یعنی اینکه کسی زباله در خیابون میندازه ما بی خیال رد میشیم

درمان این بی تفاوتی ها امر به معروف و نهی از منکره.

-امر به معروف که یعنی به بی حجابا بگی...

-اونم هست اما فقط بی حجابی نیست.هرکس کار زشتی انجوم داد باید بهش یاد آوری بشه که اون خطا رو دوباره تکرار نکنه !

 البته همشم به زبونی گفتن نیستا گاهی با یه عمل

مثلا یکی فیلم میسازه- یکی کتاب و یکی با کاریکاتور و یکی هم با  زبون مهربون ...

مثلا خود من وقتی دیدم طرف پوست کیکش رو انداخت برداشتم و جلو خودش انداختم اگرچه به من چیزی نگفت اما مطمئنم فهمید که کارش اشتباه بود......ما همه  عضو یک خانواده ی بزرگی هستیم.

 آثار بی تفاوتی اجتماعی

-طرف سرش تو موبایله و داره می افته تو چاه!

-طرف داره مواد مخدر می فروشه و ما به پلیس نمیگیم فردا مواد رو به بچه مون می فروشه!

از قدیم گفتن وقتی بلا بیاد خشک و تر با هم می سوزن.

اما نه!

اون تر ها هم خشک هستن. آخه اونا هم گناهی رو مرتکب شدن. گناهی به نام ترک امر به معروف و نهی از منکر.

-بی تفاوتی اجتماعی یعنی چه؟ 

-یعنی فرقی برام نداره دور و ورم چه کار می کنن.

فقط خودم مهم هستم- به من چه؟

 

بی تفاوتی اجتماعی یعنی اینکه کسی زباله در خیابون میندازه ما بی خیال رد میشیم

درمان این بی تفاوتی ها امر به معروف و نهی از منکره.

-امر به معروف که یعنی به بی حجابا بگی...

-اونم هست اما فقط بی حجابی نیست.هرکس کار زشتی انجوم داد باید بهش یاد آوری بشه که اون خطا رو دوباره تکرار نکنه !

 البته همشم به زبونی گفتن نیستا گاهی با یه عمل

مثلا یکی فیلم میسازه- یکی کتاب و یکی با کاریکاتور و یکی هم با  زبون مهربون ...

مثلا خود من وقتی دیدم طرف پوست کیکش رو انداخت برداشتم و جلو خودش انداختم اگرچه به من چیزی نگفت اما مطمئنم فهمید که کارش اشتباه بود......ما همه  عضو یک خانواده ی بزرگی هستیم.

 آثار بی تفاوتی اجتماعی

-طرف سرش تو موبایله و داره می افته تو چاه!

-طرف داره مواد مخدر می فروشه و ما به پلیس نمیگیم فردا مواد رو به بچه مون می فروشه!

از قدیم گفتن وقتی بلا بیاد خشک و تر با هم می سوزن.

اما نه!

اون تر ها هم خشک هستن. آخه اونا هم گناهی رو مرتکب شدن. گناهی به نام ترک امر به معروف و نهی از منکر.

خداوند تبارک و تعالی می فرمایند:

وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدیدُ الْعِقابِ 

و از فتنه ای بپرهیزید که تنها به ستمکاران شما نمی رسد ( بلکه همه را فرا خواهد گرفت چرا که دیگران سکوت اختیار کردند. ) و بدانید خداوند کیفر شدید دارد!

---------------------------------------------

سوره انفال آیه 25

حتما به این سایت هم سر بزنید!