چقدر بده کسی  مثل گاو نُه مَن شیر باشه!


طایفه اش از جنّ بود-با عبادت تونسته بود خودش را به درجه فرشته ها برسونه.

وقتی که آدم خلیفةالله آفریده شد در مقابل خدا ایستاد و گفت:

" چرا او را از من برتر میدانی.

مگه من چی کم دارم؟

من بخاطر آدم سجده نَ خــــــا هَـــــم کرد.

او از خاک است و من از آتش.

 آتش را چه به خاک"

 

غافل بود که مشتی خاک آتش را خاموش می کند!

او نمی دانست

که قرار بر این است آدم در سختی ها زندگی کند ولی خدایش را فرامــــوش نکند!

در رنج باشد ولی فرمان الهی انجـــــــام شود!

و از این طریق از فرشتگان نیز گوی سبقت را برباید....

 

همین کار ابلیس بس بود برای طرد شدن از درگاه الهی و تبدیل شدن به وسیله پستی که  سبب بالارفتن مقام انسان می شود.

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد...

*منبع: وبلاگ زندگی خوبabbasheydari.blog.ir 

* داستان با توجه به آیات (34  بقره و 4 بلد)بیان شده.

*جهت مطالعه درمورد شیطان کلیک کنید!

البته هرگونه انتشار فقط با ذکر منبع مجاز است.

 باز هم خواهیم نوشت.دوباره سر بزنید!